maanantai 5. marraskuuta 2012

Heja!

Idag firar vi svenska dagen. Heja!!



Min svenska är ju lite rostig, det är faktiskt lite tid, sen jag har bott i Sverige. Snabbt räknat tror jag att det är nu mitt 29 år i Finland. Oj så tiden går. Men lär man sig något som barn, så glömmer man det inte helt... de är ju nästan som att cyckla!

Här i Finland talas det så mycket om "pakko-ruotsi". Det har jag aldrig förstått. Om landet är officielt 2 språkigt så är det!  Tänk på alla människor i Afrika, dom har ju sina egna språk, men så måste dom lära sig tex. franska eller tyska, för att kunna ta om sig!! Det låter ju mycket svårare! Så vi har det ju lätt här i Finland. Och tänk hur lätt det är att lärä sig svenska när vi kan engelska!


Men nu räcker det om språk! Jag har ett bra erbjudande i dag i butiken...Kika på facebook.  Och om ni vill så betjänar jag på svenska :). Välkomna alla och ha det så bra!

Kram Pia

PSSSSSSSSSSSST
Förlåt alla stavningsfel, det är ju litet rostigt som sagt!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti